dinsdag 2 september 2014

De omgekeerde wereld...

Nu doe ik dit werk toch al ruim 20 jaar maar dit was ook voor mij nieuw. Een poezenbazin die ik al een hele tijd niet meer op de praktijk had gezien kwam met 2 kittens die bij haar geboren waren om deze te laten nakijken en van hun eerste inenting te voorzien. Helaas zaten de 2 kleintjes onder de vlooien en krioelde het in hun oortjes van de oormijt. Beetje slordig want makkelijk te voorkomen door de moederpoes goed parasietenvrij te houden met een maandelijkse druppel in de nek. Gelukkig is dit prima te behandelen en houden de beestjes er geen blijvende schade aan over.

Moederpoes had nog een derde kitten gebaard maar deze was reeds aan iemand cadeau gedaan. Deze nieuwe eigenaar was naar de eigen dierenarts gegaan die uiteraard ook de vlooien en oormijt opmerkte en er meteen bij vertelde dat mevrouw nu ook haar eigen huis goed schoon moest maken en de reeds aanwezige kat tegen vlooien moest behandelen. Prima advies maar wat schets mijn verbazing: de nieuwe eigenaar is boos dat ze een kitten met parasieten heeft gekregen en wil de gemaakte dierenartsenkosten in z'n geheel op de hobbyfokker verhalen aangezien de gegeven kitten deze kosten had veroorzaakt.


Ik ben met stomheid geslagen. Je krijgt een kitten kado, gaat er mee naar de dierenarts die vervolgens de noodzakelijke behandelingen verricht (of de kitten nu vlooien en oormijt heeft of niet, de inentingen en parasietenpreventie zijn toch nodig) en gaat dan deze kosten declareren bij degene waar je gratis en voor niets het diertje hebt opgehaald. Lekker makkelijk - geef dan ook maar meteen de kitten weer terug, denk ik stilletjes.

Of vinden jullie dat dit nieuwe baasje gelijk had?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten